Przewlekłe bóle głowy mogą wreszcie ustąpić

ból głowy

06 wrz Przewlekłe bóle głowy mogą wreszcie ustąpić

Nie ma dnia, w którym nie bolałaby Cię głowa, ale badania neurologiczne wykluczyły poważne choroby? W takiej sytuacji jest wielu Polaków. Zobacz, co możesz zrobić, by sobie pomóc.

Jaki rodzaj bólu?

Ból głowy dzieli się na 3 ogólne typy: migrena, przewlekły napięciowy ból głowy oraz bóle polekowe. Migrenom towarzyszą nudności, wymioty, zaburzenia zmysłu wzroku, nadwrażliwość na światło, zapachy oraz dźwięki. Migrena sama w sobie nie zagraża życiu, ale jednocześnie uważa się, że nie da się jej wyleczyć, a jedynie na bieżąco łagodzić ból. Napięciowy ból głowy atakuje wtedy, kiedy dopada nas zmęczenie po całym dniu ciężkiej i stresującej pracy lub też towarzyszy kacowi. Przyczyn należy szukać w stresie, głodzie, odwodnieniu, niewystarczającej ilości snu, używkach i wielu innych czynnikach. Podobnie jak migrena, ten typ bólu nie stanowi zagrożenia dla życia, jednak zdarza się, że występuje tak często, że zaczynasz obawiać się o własne zdrowie. Natomiast ból polekowy, jak nazwa wskazuje, występuje na skutek zażywania leków – jak na ironię – przeciwbólowych. Ta dolegliwość przypomina zamknięty krąg – boli Cię głowa, więc sięgasz po leki, które powodują ból głowy.

Przyczyny

Niezależnie od typu bólu, wywoływany jest on pewnymi czynnikami, takimi jak nadużywanie leków, kofeiny, alkoholu, nikotyny, stres, depresja, bezsenność, otyłość, nadczynność tarczycy, czy nadciśnienie tętnicze. To w stylu życia należy szukać przyczyn bólu, który atakuje z dnia na dzień. Odżywiasz się byle jak – byle szybko, przez cały dzień jesteś w biegu, zestresowana, z papierosem w jednej dłoni i z kubkiem kawy w drugiej. Po tak intensywnym dniu znowu atakuje Cię ból, jednak mimo to nie powinnaś brak kolejnych leków. Czasami wystarczy wypić szklankę wody i skupić się na równomiernym oddechu, odprężyć się. Po męczącym dniu zrezygnuj z lampki wina i zjedz posiłek bogaty w świeże warzywa.

Skuteczne leczenie

przewlekły ból głowyJeżeli neurolog wykluczył zmiany w Twoim mózgu i groźne dla życia choroby objawiające się bólem, powinnaś zastanowić się nad zmianą stylu życia. Ograniczyć używki, zmienić dietę, może nawet pracę, zbadać tarczycę. Być może jednak ból jest zbyt silny, żeby tak szybko poczuć ulgę. Z pomocą przychodzi nowoczesna technologiadomięśniowe terapie lekowe. Jeżeli dolegliwość nie pozwala Ci normalnie funkcjonować, wykonywać swoich obowiązków i spotykać się z ludźmi, powinnaś wziąć pod uwagę takie leczenie. W metodzie tej stosowane są cztery rodzaje leków, które dobiera się indywidualnie do pacjenta. Zastrzyk z wybraną substancją podany zostaje domięśniowo lub podskórnie. Efekty dostrzec można dość szybko. Ta terapia pomaga łagodzić objawy choroby, pozwala poprawić komfort oraz samopoczucie. Ból przestaje Cię paraliżować i wyjmować z Twojego własnego życia. Musisz jednak pamiętać, że to leczenie objawowe i jeśli nie byłaś wcześniej u lekarza w celu zdiagnozowania choroby, terapia nie wyleczy Cię, a jedynie uwolni od uciążliwego bólu.

Potrafi on skutecznie wyprowadzić z równowagi, dobry dzień zamienić w niekończący się koszmar. Nie musisz już zdawać się na leki i domowe sposoby. Zastanów się, czy nie warto na dobre pożegnać się z bólem.