Leczenie migreny botoksem

Migrena jest dolegliwością, która całkowicie potrafi zaburzyć nasz rytm dnia i mieć wpływ na kontakty z najbliższymi. Naukowcy po przeprowadzeniu serii badań odkryli sposób na jej zwalczanie. Toksyna Botulinowa (Botoks) to preparat używany w medycynie estetycznej, który wstrzyknięty w odpowiednie miejsca powoduje rozluźnienie mięśni i blokadę zakończeń nerwów, dzięki czemu uznaje się ją za jeden z najskuteczniejszych sposobów walki z nawracającymi atakami migreny.

Częste migreny

Zaburzenia nastroju spowodowane migrenami

Napięcie mięśni twarzy (czoło, skroń)

Po przeprowadzeniu wywiadu z pacjentem oraz badaniu lekarz medycyny estetycznej ocenia, które miejsca najbardziej uciskają na nerwy i w wybrany mięsień wstrzykuje toksynę botulinową. Najczęściej ostrzykuje się mięśnie twarzy (czoło, skroń oraz okolice potylicznej). Zabieg trwa kilkanaście minut i nie wymaga znieczulenia, dzięki czemu zaraz po jego zakończeniu można wrócić do codziennych aktywności.

Efekty odczuwalne są po tygodniu od zabiegu. Toksyna Botulinowa skuteczna jest w zwalczaniu migreny w 80 procentach przypadków. U ponad połowy pacjentów dochodzi do całkowitego ustąpienia migreny, a u pozostałych do co minimum dwukrotnego zmniejszenia ich siły i częstotliwości. Efekt leczenia migreny botoksem utrzymuje się około 6 miesięcy.

Przeciwwskazania do zabiegu:

• Schorzenia neurologiczne
  • Osłabienie siły mięśniowej
  • Zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego
  • Ciąża
  • Karmienie piersią
  • Choroby nowotworowe
  • Przewlekłe choroby układu sercowo-naczyniowego
  • Cukrzyca
  • Choroby autoimmunologiczne
  • Stany zapalne w obrębie skóry