Przeciwwskazania po botoksie

Zabieg botoks

24 wrz Przeciwwskazania po botoksie

Coraz więcej kobiet chce wyglądać perfekcyjnie, bez względu na wiek. Aby zredukować oznaki starzenia się skóry, warto skorzystać z popularnych zabiegów medycyny estetycznej. Spośród nich sporą popularnością cieszy się stosowanie botoksu. Do jakich zaleceń należy się zastosować po wypełnieniu zmarszczek toksyną botulinową?

Czym jest botoks?

Botoks, inaczej nazywany toksyną botulinową to substancja popularnie wykorzystywana do poprawienia wyglądu skóry twarzy. Powstaje ona w specjalnym procesie chemicznym, przeprowadzonym w warunkach beztlenowych. Aktywne działanie botoksu sprawia, że  wstrzyknięty do wybranej partii skóry na okres 3-4 miesięcy zatrzymuje przewodnictwo nerwowo-mięśniowe, przez co dotychczasowe zmarszczki zostają wypełnione i unieruchomione. Toksyna botulinowa znajduje liczne zastosowanie nie tylko w medycynie estetycznej, lecz służy także jako środek zaradczy w przypadku schorzeń związanych z nadmiernym napięciem mięśni. Sam zabieg wstrzyknięcia botoksu jest całkowicie bezbolesny, wykonuje się go za pomocą strzykawki z bardzo cienką igłą.  Efekty 20-minutowego zabiegu są widoczne już po tygodniu i utrzymują się najczęściej przez 8 do 10 miesięcy.

Jak pielęgnować skórę po zabiegu?

W celu uzyskania najlepszych rezultatów, a co równie istotne uniknięcia komplikacji zdrowotnych trzeba bezwzględnie przestrzegać zaleceń lekarza. Po wykonaniu zabiegu wstrzyknięcia botoksu w skórę, przez pierwsze godziny nie można wykonywać gwałtownych ruchów, takich jak schylanie się, czy skakanie. Nie powinno się również zbyt długo leżeć oraz dotykać obszaru poddanego zmianie, w tym trzeba także zwrócić szczególną uwagę na ograniczenie mimiki. Ponadto, wskazane jest zrezygnowanie z nadmiernego wysiłku fizycznego i używek, przede wszystkim spożywania napojów alkoholowych. Po wypełnieniu zmarszczek toksyną botulinową warto także przez najbliższe 7 dni unikać korzystania z sauny, solarium oraz przebywania na słońcu, ponieważ gwałtowne zmiany temperatury otoczenia mogą prowadzić do komplikacji. Dla zapewnienia bezpieczeństwa skórze, dobrze jest na jakiś czas zaprzestać wykonywania regularnych peelingów i masaży twarzy.

Aby uniknąć obaw

Botoks twarzyDo najczęstszych powikłań występujących po wstrzyknięciu botoksu należą między innymi bóle głowy oraz objawy przypominające grypę. Jednak specjalistyczna opieka lekarska i stosowanie się do zaleceń lekarza pozwalają uniknąć wszelkich nieprzyjemnych komplikacji. Niezwykle istotne jest dokładne zbadanie pacjenta przed zabiegiem, a jednocześnie ustalenie optymalnego schematu podania botoksu, który będzie dopasowany do indywidualnego stanu mięśni. Doświadczony lekarz wybierze dawkę toksyny botulinowej w taki sposób, aby była jak najbardziej skuteczna i bezpieczna dla zdrowia całego organizmu. Istotne jest prawidłowe wyznaczenie punktów iniekcji, a także rozcieńczenie substancji. Aplikacja botoksu we właściwe i sprawdzone miejsca twarzy gwarantuje pełną pomyślność zabiegu oraz osiągnięcie dobrego wyglądu po kilku dniach od jego przeprowadzenia.

Wstrzyknięcie botoksu to szybki oraz bezbolesny sposób na pozbycie się niechcianych zmarszczek. Zarówno przed, jak i po przeprowadzaniu tego coraz bardziej popularnego zabiegu medycyny estetycznej należy ściśle przestrzegać zaleceń lekarza. Dzięki temu unikniemy możliwych powikłań i będziemy cieszyć się pięknym wyglądem skóry przez długi czas.