Polecane zabiegi na bóle migrenowe

Migrena

22 lip Polecane zabiegi na bóle migrenowe

Bóle migrenowe należą do dolegliwości, na które często skarżą się pacjenci ośrodków zdrowia. Niestety tradycyjne sposoby leczenia często okazują się niewystarczające, aby zwalczyć chorobę. Co więcej, migrena to nie tylko uczucie nieprzyjemnego ucisku w głowie – ma ona o wiele szerszy zakres objawów. Jak pozbyć się bóli migrenowych?

Objawy migreny

Charakterystycznym objawem migreny jest tak zwana aura migrenowa, czyli zespół dolegliwości, takich jak: spadek nastroju, nadmierne wyczulenie zmysłów np. wzroku, a także drażliwość. Bezpośrednio poprzedzają one dotkliwy ból głowy, który po ustąpieniu pozostawia uczucie dyskomfortu oraz powoduje osłabienie i zmęczenie. Bóle migrenowe zazwyczaj są zlokalizowane w obrębie skroni, czoła lub w okolicy za okiem i mogą trwać od 4 do 72 godzin. Często towarzyszą im wymioty, nudności czy zaburzenia wegetatywne – związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem autonomicznego układu nerwowego. Dodatkowo mogą występować omdlenia, światłowstręt i szumy uszne. Warto dodać, że u każdej osoby migrena może mieć nieco inny przebieg.

Migrena a domięśniowe terapie lekowe

Bardzo dobrym zabiegiem wspomagającym leczenie bóli migrenowych są domięśniowe terapie lekowe. Polegają one na zastrzykach z odpowiednio dobraną substancją, a ich ilość jest ustalana indywidualnie. Domięśniowe terapie lekowe łagodzą objawy migreny, znacznie zwiększając komfort codziennego funkcjonowania pacjent. Dobra klinika oferująca zabieg gwarantuje również receptę na leki doustne i zwolnienie L4, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

Leczenie migreny botoksem

objawy migrenyBotoks jest uznawany za jedną z najbardziej skutecznych metod leczenia migreny przewlekłej – pomaga aż 80% pacjentów. Toksyna botulinowa, bo tak inaczej go nazywamy, nie jest jednak dla każdego. Leczenie migreny botoksem nie może zostać zastosowane w przypadku kobiet w ciąży oraz karmiących piersią, osobom nadwrażliwym na jakikolwiek składnik leku bądź w przypadku wystąpienia stanu zapalnego w miejscu wstrzyknięcia botoksu. Miłym efektem ubocznym zabiegu jest jego działanie przeciwzmarszczkowe.

Zabiegi na bóle migrenowe to jeszcze nie tak popularny, ale bardzo skuteczny sposób na takie dolegliwości. Pacjenci bardzo szybko zauważają znaczną poprawę samopoczucia, a nierzadko całkowite rozwiązanie problemu. Zarówno domięśniowe terapie lekowe, jak i leczenie migreny botoksem okażą się pomocne w zwalczaniu dolegliwości towarzyszących tej chorobie.