Jak poradzić sobie z reakcjami alergicznymi?

Alergia na skórze

28 lut Jak poradzić sobie z reakcjami alergicznymi?

Różnego rodzaju alergie to ogromny kłopot dla wielu osób. Wysypka, zaczerwienienia, świąd, katar czy łzawienie oczu potrafią całkowicie zaburzyć dzień oraz obniżyć samopoczucie. Istnieje wiele sposobów na łagodzenie objawów. Jednak jak skutecznie poradzić sobie z alergią?

Rodzaje alergii

Alergia może zaatakować w każdym wieku różne fragmenty ciała. Do chorób alergicznych możemy zaliczyć katar sienny bądź całoroczny nieżyt nosa, atopowe zapalenie skóry, astmę oskrzelową, alergiczne zapalenie spojówek czy alergię pokarmową. Silna reakcja alergiczna może wystąpić także po zjedzeniu konkretnego produktu – wtedy mowa o alergii pokarmowej. Objawy pokazują się pod wpływem działania histaminy, a leki sprawnie ją blokują.

Domięśniowe podanie leków przeciwhistaminowych

Alergia na dłoniLeki przeciwhistaminowe uniemożliwiają rozprzestrzenienie się stanu zapalnego oraz niwelują działanie histaminy, która jest hormonem tkankowym z grupy amin biogennych. To właśnie ten hormon ma wpływ na zmiany na skórze, świąd, skurcze mięśni gładkich, zwiększoną produkcję śluzu, rozszerza naczynia krwionośne oraz u osób z alergią pokarmową powoduje nadprodukcję soków trawiennych oraz biegunkę. Leki przeciwhistaminowe II generacji są bezpieczne i nie powodują działań niepożądanych, niemniej jednak muszą być odpowiednio dobierane do rodzaju alergii wraz z lekarzem. Co ważne – ograniczają one jedynie objawy, jednak nie są w stanie wyleczyć alergii. Trzeba pamiętać, że po leczeniu lekami antyhistaminowymi nie można prowadzić pojazdów oraz obsługiwać maszyn, ponieważ mogą one wywołać senność i trudności w koncentracji.

Co obejmuje pakiet terapii lekowej?

Pakiet domięśniowej terapii lekowej obejmuje łagodzenie objawów alergii lekami przeciwhistaminowymi, poradę lekarską oraz receptę na leki doustne. Dzięki temu można pozbyć się natrętnych objawów, które potrafią zrujnować cały dzień. Trzeba jednak pamiętać o wykonaniu dokładnych testów alergicznych, tak aby dobrać odpowiedni rodzaj leków na konkretne objawy.

Alergie to bardzo ogromne utrudnienie życia, szczególnie dla osób, które uczulone są na pyłki, ponieważ ograniczenie kontaktu z alergenem jest bardzo trudne i wymaga wielu działań. Możliwość podawania leków antyhistaminowych pod skórę pozwala na szybsze uwolnienie się od męczących objawów.