Rodzaje celullitu – jak zidentyfikować problem?

rivendell

12 paź Rodzaje celullitu – jak zidentyfikować problem?

Cellulit to zmora większości kobiet – dotyka niemal 80% dorosłych Polek! Stereotypowo kojarzony jest z otyłością, ale w istocie problem może dotknąć nawet wyjątkowo szczupłe panie. Dzieje się tak dlatego, że choć efekt zazwyczaj jest bardzo podobny, wywołują go różne przyczyny. Tylko poprawne zidentyfikowanie źródła daje dużą szansę na przywrócenie skórze atrakcyjnego wyglądu.

Cellulit wodny

Ten rodzaj cellulitu jest kobiecą zmorą, niezależnie od figury. Prawdopodobnie to właśnie on pojawił się w Twoim ciele, jeżeli zaczęłaś zauważać zbite grudki, które po przyciśnięciu do nich palca wywołują lekki ból. Zwykle są najbardziej widoczne na udach, czasem także na ramionach i łydkach. Towarzyszy im uczucie opuchnięcia i nabrzmienia ciała. Przyczyną powstawania cellulitu wodnego jest zaburzenie krążenia krwi i limfy w tkance łącznej, które zazwyczaj jest efektem zmian hormonalnych związanych z cyklem menstruacyjnym. Płyny ustrojowe przenikają do komórek tłuszczowych, napełniając je, a tym samym w widoczny z zewnątrz sposób powiększając ich objętość. W początkowym stadium powstawania zmian podskórnych powinna pomóc zmiana diety. Należy wzbogacić ją o tłuste ryby, owoce, warzywa i orzechy, a unikać produktów zawierających dużą ilość soli.

Cellulit tłuszczowy

Zupełnie inny jest mechanizm powstawania cellulitu tłuszczowego. Również on objawia się wystąpieniem pod skórą niewielkich grudek, ale wybrzuszenia pojawiają się w pełni dopiero pod wpływem nacisku. Tego typu nieestetyczne fałdki na udach, pośladkach i brzuchu zazwyczaj są związane z długotrwałą otyłością lub nagłym, bardzo szybkim przybraniem na wadze (często w okresie ciąży). Co je wywołuje? Nadmiar kwasów tłuszczowych gromadzących się w komórkach. Zazwyczaj wynika to ze złej diety – smażone potrawy, ciężkie dania mięsne, nie wspominając nawet o zjadanych w dużych ilościach fast foodach mogą mieć być podstawową przyczyną. Wprowadzenie do diety większej ilości witamin oraz regularne picie wody mineralnej są w stanie do pewnego stopnia zredukować taki cellulit.

Cellulit cyrkulacyjny

cellulitZdecydowanie najtrudniejszy do pozbycia się i najbardziej nieprzyjemny jest cellulit cyrkulacyjny. Łatwo go rozpoznać, ponieważ powstałe fałdy są zdecydowanie twardsze i bardziej bolesne przy dotyku niż w dwóch wymienionych wcześniej przypadkach. Powstaje, kiedy sztywnieją włókna kolagenowe wokół tkanki tłuszczowej. Blokują one prawidłowe krążenie i ograniczają dopływ tlenu. Kolagen traci elastyczność przez wolne rodniki, więc pomóc mogą wszystkie produkty o właściwościach antyoksydacyjnych, które są w stanie przywrócić im elastyczność. Niestety, do redukcji tego typu cellulitu nawet najintensywniejsze ćwiczenia i zbilansowana dieta mogą nie wystarczyć.

Bez względu na to, który z powyższych problemów Cię dotknął – skoro znasz przyczynę, będzie Ci łatwiej szukać rozwiązania. Na każdy rodzaj cellulitu są sposoby, chociażby w postaci specjalistycznych zabiegów oraz specjalnie skomponowanych programów treningowych.