Jak pozbyć się cieni pod oczami?

oko

30 paź Jak pozbyć się cieni pod oczami?

Problem cieni pod oczami dotyczy zarówno kobiet jak i mężczyzn. Opuchnięte, podkrążone oczy z ciemnymi sińcami sprawiają, że twarz jest nieatrakcyjna i wygląda na dużo starszą. Jakie są najczęstsze przyczyny ich występowania i jak sobie z nimi poradzić?

krem pod oczyPierwszym czynnikiem powodującym występowanie cieni pod oczami jest alergia. Alergiczne zapalenie błony śluzowej nosa czy zapalenie spojówek powoduje zastój krwi w obrębie zatok. To skutkuje przewlekłym przekrwieniem błony śluzowej zatok przynosowych, w wyniku czego pojawiają się sińce i opuchlizna. Dodatkowo w przypadku zapalenia spojówek często obserwuje się przekrwienie gałki ocznej. Cienie pod oczami mogą być także objawem reakcji alergicznej na kosmetyki, kurz czy sierść. Kolejną przyczyną powstawania cieni są także różnego rodzaju choroby takie jak niedoczynność tarczycy, anemia, choroby wątroby, nerek lub śledziony, cukrzyca czy nadciśnienie tętnicze. Częstą przyczyną występowania cieni jest także niezdrowy tryb życia. Palenie papierosów, nadużywanie alkoholu, nieprawidłowa dieta, stres czy nieprzespane noce powodują, że skóra traci swoją gęstość i staje się cienka ,tak jak w przypadku procesu starzenia.

Niektórzy ludzie odziedziczają w genach tendencję do powstawania sińców pod oczami. Może to wynikać z odziedziczonej po rodzicach budowy skóry czy problemów z jej pigmentacją. Na co dzień zarówno kobiety jak i mężczyźni mogą w prosty sposób zamaskować cienie przy pomocy specjalnych kremów pod oczy. Panie dodatkowo skutecznie zakryją sińce wykonując codzienny makijaż. Istnieją także domowe sposoby na walkę z nimi. Okład na oczy z ogórków skutecznie nawilży i zregeneruje skórę. Herbata czy świetlik ma właściwości lecznicze, zmniejszając opuchliznę i pomagając w walce z cieniami.

zabiegKiedy kremy i domowe sposoby nie wystarczają w walce z cieniami i opuchlizną wokół oczu, warto skorzystać z oferty medycyny estetycznej. Bez względu na przyczynę występowania tego problemu można skutecznie i bezinwazyjnie go zredukować za pomocą preparatu z kwasem hialuronowym. Zabieg polega na wprowadzeniu w okolice oczy substancji, a następnie wykonaniu delikatnego masażu. Efekty są natychmiastowe, a problem cieni pod oczami zniknie przynajmniej na 12 miesięcy.

Twarz odzwierciedla nasze samopoczucie i stan zdrowia. Warto zadbać o to by prezentowała się zawsze dobrze i była promienna. Cienie pod oczami można w prosty sposób usunąć w klinice medycyny estetycznej, odejmując sobie nawet kilkanaście lat.